ژن پت

عروسک های زنده!!!!


ژن پت

ژن پت به معنی حیوان خانگی ژنتیکی است. ژن پت ها زندگی میکنند و نفس میکشند. Bio-Genica یک شرکت مهندسی بیولوژیکی است که DNA  موجود را به منظور ساخت ژن پت ها ترکیب و اصلاح میکند.
 

ژن پت ها دارای خون، استخوان و ماهیچه هستند. در صورت بریدن بدنشان، خون جاری میشود و همانند همه ی جانداران با بد رفتاری و صدمه دیدن میمیرند.
 

اجزای الکترونیکی بسته بندی این موجودات برای حفظ حیات آنها در داخل بسته بندی و تا قبل از بیرون آمدن از بسته است. بعد از خارج شدن از بسته این موجودات کاملا مستقل از این اجزا هستند و نیازی به آنها ندارند.
بسته بندی ژن پت ها همانند بسته بندی اسباب بازی هاست. اگرچه آنها طوری طراحی شده اند که حتی میتوان در قفسه بندی های خرده فروشی ها هم به فروش برسند، اما مغازه های فروش حیوانات خانگی، جای مناسبی برای فروش ژن پت ها نیست. زیرا آنها در بسته پلاستیکی قرار دارند.
 


ژن پت ها چگونه ساخته میشوند؟
برای ساخت ژن پتها از روشی به نام زیگوت میکرواینجکشن استفاده میشد. از آن پس ژن پتها در آزمایشگاه پرورش و تولید مثل حیوانات اهلی به وجود آمدند.این روش به سرعت به روشی قابل قبول و مطلوب برای ترکیب مولکول وراثتی DNA یا تزریق پروتئین های خاصی از گونه های مختلف موجودات تبدیل شده است.
 

از آن زمان تاکنون مولکول وراثتی انسان به خرگوش ها و شامپانزه ها و مولکول وراثتی عنکبوت به گوسفند تزریق شده و امروز موجوداتی با عنوان ژن پت ها به وجود آمده اند.
 

در سال 2003 به منظور ساخت جانوری دو یا چند رگه DNA انسان با خرگوش و چند حیوان دیگر ترکیب شد. در حالی که شرکت Bio-Gencia هنوز منتظر مجوز پخش جهانی ژن پت ها بود، Allerca گربه های تغییر یافته ی ژنتیکی را به فروش رساند.


چگونه ژن پت ها در بسته زنده می مانند؟
مادامی که ژن پت ها در قفسه های مغازه های خرده فروشی به منظور فروش قرار دارند، در خوابی زمستانی به سر می برند که به وسیله ی پروتئینی در لوله ی منبع تغذیه ی بسته بندی کنترل میشود.
 

این ویژگی طبیعی بود که در بسیاری از حیوانات فصلی یافته شد که باعث فرورفتن این حیوانات در خوابی زمستانی و به طور طبیعی در سردترین شرایط آب و هوایی شمالی میشد و همچنین این ویژگی تضمینی بود برای ژن پت ها، مادامیکه در قفسه های مغازه ها بسر میبرنند.


ژن پت ها چگونه در بسته ی خود نفس میکشند؟
در کنار بسته منافذی قرار دارند که اجازه عبور هوای فیلتر شده را به داخل بسته میدهند.


آیا ژن پت ها درد را احساس میکنند؟
بله، هر چند ژن پت ها دارای عصب های محدود صوتی هستند اما به هنگام ناراحتی و درد قادر به سر و صدا و شلوغ کردن آن هم با صدای بلند نیستند.


هنگامی که به تعطیلات میرویم چه میشوند؟
می توان پروتئینی تامین کرد همانطور که ژن پت ها را در قفسه های مغازه ها ساکت نگه میداشت، در هر زمان و در فاصله ی معینی از زندگی ژن پتها.


آیا ژن پت ها هیجان و احساسات دارند؟
بله و این دلیلی است که هر ژن پت یک کد رنگی مشخص دارد. آنها در قالب هفت خصوصیت شخصی مختلف به بازار عرضه میشوند. برای مثال کودکی که بخواهد ژن پتی داشته باشد که بسیار پر انرژی باشد باید ژن پت با کد قرمز رنگ را انتخاب کند. رنگ آبی مربوط به یک ژن پت آرام و متین است.
  • شخصیت قرمز : ورزش‌کار و پرانرژی
  • شخصیت نارنجی : ماجراجو، بی‌پروا و کنجکاو
  • شخصیت سبز : کمک‌‌کننده، موزون و آرام
  • شخصیت آبی : متین و خوش‌مشرب
  • شخصیت ارغوانی : معنوی و رویایی

 


آیا ژن پت ها حرف هم میزنند؟
ژن پت ها دارای عصب های محدود صوتی برای آسودگی والدین هستند. اما در هر حال آنها قادرند کم و بیش آوا هایی را ایجاد کنند.


آیا آنها رشد میکنند؟
خیر. آنها در بسته ی خود کاملا رشد یافته اند.


از کجا میتوانم یک ژن پت بخرم؟
ما در جریان گرفتن مجوز فروش ژن پت ها هستیم.

 


چه موقع ژن پت ها برای خرید در دسترس اند؟
به زودی زود.


قیمت آنها چقدر خواهد بود؟
هنوز مشخص نیست. اما فکر میکنیم قیمتی رقابتی داشته باشند.


ژن پت ها چه مدت زنده می مانند؟
آنها در دو نوع به بازار عرضه میشوند : مدلی با 1 سال طول عمر و مدلی با 3 سال طول عمر.


آیا ژن پت ها به باطری نیاز دارند؟
خیر، ژن پت ها حیواناتی زنده هستند. منبع نیروی به کار رفته تنها وسیله ای برای نشان دادن زندگی در داخل بسته است.


آیا ژن پت ها از داخل بسته بیرون می آیند؟
بله. میتوان آنها را بعد از خرید از داخل بسته در آورد. فکر کنید ژن پت ها عروسکهای زنده ای هستند. ژن پتها طوری طراحی شده اند که پس از خارج کردن آنها از بسته بیشتر حرکت میکنند. مانند نوزاد تازه متولد شده ی انسان!آیا ژن پت ها مو دارند؟
خیلی کم. تنها مقدار جزئی در زیر بغلشان.


آیا ژن پت ها گاز میگیرند؟
طراحی دندان‌های آنها به صورتی است که صاحب خود را گاز نگیرند ولی در بسته‌بندی‌های آنها وسیله‌ای قرار داده شده است که اگر حیوانات ژنتیکی خریداری شده دندان درد گرفتند بتوانید دندان خراب آنها را بکشید!


آیا چشمهایش را باز میکند؟
بله. به محض خروج ژن پت از بسته اش، کم کم پس از گذشت جریانی تقریباً بیست دقیقه ای بیدار میشود.


آیا ژن پت صاحبش را تشخیص میدهد؟
پس از بیدار شدن از خواب به مالکش می‌چسبد و برای باقی‌مانده چرخه زندگیش شخص مزبور را بازشناسی می‌کند.


ژن پت ها بر روی دو پا راه میروند یا 4 پا؟
ژن‌پت‌ها توانایی حرکت محدودی دارند و لذا بیشتر شبیه یک نوزاد تازه به دنیا آمده عمل می‌کنند تا یک بچه بالغ. لذا باید از یک ژن پت، بیشتر انتظار لولیدن و جنبیدن داشت تا خزیدن یا چهار دست و پا راه رفتن. نباید زیاد انتظار داشت که آن‌ها روی دو پا راه بروند و یا چهار دست و پا حرکت کنند.

چگونه و چه چیزی تغذیه میکند؟
شرکت بایو جنیکا غذای این حیوانات را در فروشگاه‌ها عرضه می‌کند تا حیواناتی که خریداری می‌کنید گرسنه نمانند البته فقط یکبار در هفته غذا می‌خورند و همچنین مثل تمام جانداران چند ساعت بعد و پس از هضم غذایشان، میزان اضافی آنرا از طریق مدفوع دفع می‌کنند.


آیا ژن پت ها قابلیت تکثیر دارند؟
خیر. تنها تفاوت عمده‌ای که این حیوانات ژنتیکی دارند این است که آنها قابلیت تولید مثل ندارند.

نظر شخصی :تو درستی  این مطلب هنوز شک هست ولی یه کارایی شده که این همه سر و صدا کرده ولی به قول استادمون ادم ها هنوز نتونستن موجودی خلق کنند و بهش روح و جان بدن بلکه همونجور که خوندین با استفاده از ژن موجود زنده این کارو کردن (یه چی تو مایه های همانند سازی) ئ
شایعه ای که همه باور کردند

البته ژن پت به عنوان یک عروسک دست ساز و الکترونیکی وجود حقیقی داشت اما جاندار بودن آن شوخی کثیفی بیش نبود.
 Genpet
اثر هنری مجسمه ساز و برنامه نویسی بنام Adam Brandejs اهل کانادا است که از لاتکس و پلاستیک ساخته شده، کاملاً دست ساز بوده و اعمالی همچون نفس کشیدن و تکان خوردن و غیره بوسیله تکنیکهای رباتیک درون آن شبیه سازی شده‌ است.

این خبر حتی در سایت های نیمه معتبر و معتبر فارسی از جمله عصر ایران و آفتاب قرار گرفت، بدون اینکه بدانند این خبر صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست.

خالق این اثر دلیل خود را برای ساخت این اثر، شایعه سازی و تبلیغات گسترده جهت القای ایده شبیه سازی ژنتیکی یک حیوان خانگی جدید، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایش از جهانی که به سوی دستکاری ژنتیکی پیش می‌رود و نمایی از آینده سیاهی که در انتظار بشر است، بیان می‌کند. این اثر در نمایشگاههای هنری زیادی در کانادا و اروپا نمایش داده شده و مورد استقبال قرار گرفته‌ است.

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا شنبه 27 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 http://rezarxr.blogfa.com/

عجب !!!

مهدی چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 21:18 http://www.fakoor68.blogsky.com/

cantkeepmeaway

محمد جمعه 24 دی‌ماه سال 1400 ساعت 11:37 https://chng.it/T2nwtMyk2h

آخر پستت خیلی زر زر زدیاا! من یدونه خریده بودم مرد خیلی به سختی بریدیم و استخان و قلب هم داشت گفتم تا آویزه ی گوشت بشه مجوزشون منع شده بعد گرفتن مجوز قراره دوباره به فروش برسه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد