پروژه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی
پروژه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی چکیدهبا توجه به نیاز مبرم دانش پژوهان به سایت هایی که جنبه علمی داشته باشد و دارای قابلیت هایی نظیر در اختیار قرار دادن تست و برقراری آزمون های ON LIN باشد و بتواند در ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مؤثر باشد این سایت طراحی شده است عملکرد این سایت به صورت زیر می باشد. کاربر پس از ورود به سایت برای استفاده ازا امکنانات موجود باید عضو شود و یا اینکه از طرف آموزشگاه عضو شده باشد که پس از آن می تواند LOGIN کند.اعضای سایت و کاربران مجاز می توانند از بخش آزمون استفاده کنند.مقدمهبرنامههای توسعه منابع انسانی یكی از مهمترین چالشهای دولتها در استقرار نظامهای جامع مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات میباشند. همان گونه كه فناوری ارتباطات و اطلاعات مكمل بازآفرینی سازمانها در بسیاری از فرآیندهای كاری روزمره خود بوده است كه نمونههای آن شامل بانكداری الكترونیكی، تجارت الكترونیكی، پست الكترونیكی، دولت الكترونیكی و ... میشود، حوزه یادگیری الكترونیكی یا آموزش الكترونیكی نوید بخش اجرائی شدن آرمانهای به نظر دور از دسترس تا دو دهه قبل میباشد. حذف محدودیت زمان، مكان و سن آموزشگیرنده كه به عنوان آرمانهای دوردست مطرح بوده است، امروزه دیگر محدودیتهای بزرگی به نظر نمیرسند. از سوی دیگر نیازهای گسترده مهارتی جوامع دانائی محور و مبتنی برفناوری اطلاعات با ادامه استفاده از روشهای سنتی نظام آموزشی قابل پاسخگویی نمیباشد. اگرچه نظام آموزش سنتی نیز دارای ویژگیهایی است كه نادیده انگاشتن آن ویژگیه، اثربخشی یادگیری را كاسته و عامل بروز ناهنجاریهای بسیاری میگردد.فناوریهای یادگیری مبتنی بر كامپیوتر، یادگیری مبتنی بر وب، دانشگاه مجازی، كلاس مجازی بر خط كه در سایه توسعه شبكههای گسترده جهانی ا مكانپذیر گشتهاند، راه را بر ظهور شیوههای نوین آموزش هموار ساختهاند. امروزه روند رشد سرمایهگذاری جهانی در نظامهای سنتی كاملاً رو به افول و در سال 2003 به مبلغ هفت میلیارد دلار رسیده، حال اینكه سرمایهگذاری در نظامهای آموزش الكترونیكی دارای رشد روزافزون بوده و در سال 2003 به رقم 6 میلیارد رسیده است. e-learning چیست؟تعریف لغوی:به مجموع فعالیتهای آموزشی اطلاق میگردد كه با استفاده از ابزارهای الكترونیك اعم از صوتی، تصویری، رایانهای شبكهای، مجازی صورت میگیرد.تعریف مفهومی:یادگیری فعال و هوشمندی است كه ضمن تحول در فرآیند یاددهی و یادگیری و مدیریت دانایی، در گسترش، تعمیق و پایدار نمودن فرهنگی ICT نقش اساسی و محوری خواهد داشت.سیر پیدایش و تحول آموزش مجازیتاریخ تفكر آموزش از راهدور را باید در اواسط قرن بیستم جستجو كرد. ایده آموزش غیرحضوری كه پیشینه تاریخی آموزش اینترنتی یا دانشگاه مجازی قلمداد می شود، به طرح دانشگاه آزاد (open university) كه از سوی كشور انگلیس مطرح گردید، مربوط میشود. براساس این طرح، متقاضیان با استفاده از برنامههای تلویزیونی، آموزشهای علمی لازم را میگذراندند و سپس مدرك دریافت میكردند. همچنین با ابداع مفهوم ”كلینیك آزاد“ در ایالات متحده آمریكا (در دهه 1960) و با راهاندازی كارگاه مشورتی و كرسیهای آموزشی در داخل این كشور، گام عملی بزرگتری در این زمینه برداشته شد. در دهه هفتاد میلادی با توجه به دسترسی گسترده و عمومی به كامپیوتر در آمریكا، تدریس غیرحضوری با استفاده از شیوهای تحت عنوان «modem bulletin board» رایج شد و برای اولین بار، ارائه واحدهای درسی به صورت «on line» در اوایل دهه 1980 توسط یكی از بنیانگذاران دانشگاه مجازی در ایالات متحدهفهرستعنوان صفحهمقدمه 1فصل اول: مقدمه ای بر آموزش از راه دور آموزشگاه های مجازی 4آموزش از راه دور 10فواید آموزش از راه دور 10ابزارهای آموزش از راه دور 12عوامل اصلی در فرایند آموزش از راه دور 13کلاس های مجازی 14فن آوری اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در آموزش 14نیازمندیهای کلاس های مجازی 16نتیجه گیری 21فصل دوم: توصیف کلی نیازمندیهای سیستم ایده ها 24تحلیل نیازمندیها 25نمودار نهای کلی سیستم 27توصیف گزارش کار سیستم و DFD سیستم 28توصیف تعریف مدیر سیستم 29اختصاص دادن امکانات مورد نیاز مدیر سایت 31توصیف امکان استفاده دانش آموزان از سایت 36فصل سوم: نحوه پیاده سازی سیستمنیازمندیهای سیستم جهت پیاده سازی 41ASP.NET 42C# 45SQL SERVER 2000 50برقراری ارتباط و امنیت در سایت SQL SERVER 52ساختار سایت 63مراجع 65پروژه طراحی و پیاده سازی یک مدرسه مجازی